Raport na temat wartości polskiego rynku e-commerce w 2015 roku

Zapraszamy do zapoznania się z raportem na temat wartości polskiego rynku e-commerce w 2015 r.

Szacowana wartość polskiego rynku e-commerce w 2015 roku to 33 mld złotych. W rozwoju branży determinantem okazują się być płatności online oraz płatności mobilne. Dotychczasowy model funkcjonowania społeczeństwa i gospodarki zmienia się wraz z rosnącą popularnością usług internetowych, ponieważ handel wszedł w nowy wymiar- zakupów i płatności online.

Niekwestionowanym warunkiem rozwoju branży e-commerce jest stałe wprowadzanie innowacji. W związku z tym rynek płatności elektronicznych stanowi obszar dynamicznego rozwoju innowacji płatniczych, które dotyczą zarówno procesu realizacji płatności, jak również wykorzystywania w jego toku instrumentów płatniczych. Jednym z determinantów, które zdecydowanie wpływają na upowszechnianie innowacji płatniczych, są regulacje oraz inicjatywy o podobnym charakterze, dotyczące rynku płatności mobilnych oraz płatności online.

W grudniu ubiegłego roku została wprowadzona ustawa, która gruntownie zmieniła przepisy i sposób prowadzenia handlu internetowego w Polsce. Zmiany z nią związane nie dotyczyły jedynie zapisów zamieszczonych na stronie e-sklepu, np. informacja o prawie do odstąpienia od umowy, czy informacje o oferowanych metodach płatności i terminie zapłaty, ale również zmiany struktury samego procesu zakupowego. Wynika z tego, że największy potencjał w stymulowaniu zainteresowania branżą e-commerce mają właśnie te regulacje, których skutki są widoczne dla klienta i odczuwane przez niego.

Według tygodnika Time pierwszy polski sklep internetowy został otwarty 18 lat temu. Mimo to, dopiero od kilku lat e-handel zaczął rozwijać się z niespotykaną dotąd dynamiką, bijąc kolejne rekordy sprzedaży. Z raportu firmy PMR - „Handel internetowy w Polsce 2014” wynika,
iż w 2014 roku przychody branży handlu w sieci przekroczyły 27 mld PLN. To o 3,5 mld więcej niż rok wcześniej. Co ważne, obroty branży – jedynie w Polsce – zwiększają się w tempie przynajmniej 15 w skali roku.

Analizy jednoznacznie dowodzą, iż w Polsce zainteresowanie e-zakupami wciąż wzrasta. 21,6 mln populacji (64%) to internauci, z czego 17 mln (78%) odwiedza serwisy e-commerce, zaś 21,7 mln (59%) odwiedza e-sklepy. W ciągu ostatnich 5 lat liczba internautów zainteresowanych tematyką e-commerce wzrosła z  13 079 701 do 17 727 596, czyli o 36%, podczas gdy liczba internautów wzrosła w tym okresie o 30%. Zainteresowanie klientów e-commerce wciąż wzrasta, a co za tym idzie mechanizmy w obszarach e-handlu, w tym płatności, także ewoluują, co z kolei napędza zainteresowanie klientów zakupami oraz płatnościami internetowymi.

Skutecznym sposobem na zdobycie zaufania klientów i zapewnienie im bezpieczeństwa podczas dokonywania e-zakupów jest na pewno współpraca z profesjonalnym operatorem płatności internetowych, np. Dotpay, który jest oficjalnym członkiem Polskiego Standardu Płatności online, które pozwalają e-sklepom na udostępnienie klientom większej ilości szybkich przelewów, zapewniając jednocześnie pełne bezpieczeństwo. Ich zaletą jest także dostęp do mobilnych rozwiązań (aplikacje do szybkich płatności), dokonywanie i opłacanie zakupów za pomocą jednego kliknięcia, a także szansa kupowania produktów w systemie ratalnym- bez konieczności załatwiania jakichkolwiek formalności osobiście. 

Źródło: http://www.reseller-news.pl/


Kontakt

Park Naukowo-Technologiczny
TECHNOPARK GLIWICE

tel: 032 335 85 09

Wszystkie dane »

Obserwatorium działa w ramach:

Sieć Regionalnych Obserwatoriów Specjalistyczych
TechnoPark Gliwice

Kanał YouTube

Nasz FanPage